Plany studiów
Chemia, studia stacjonarne I stopnia
Rok akademicki 2020/2021
Semestr I
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Kursy przedmiotowe | ||||||||||
Matematyka w naukach przyrodniczych | 15 | 30 | 5 | 50 | zo | 4 | ||||
Podstawy chemii z zasadami „zielonej chemii” | 10 | 20 | 45 | 5 | 80 | E | 8 | |||
Chemia analityczna | 5 | 45 | 5 | 55 | zo | 4 | ||||
Botanika w edukacji przyrodniczej | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 3 | ||||
Zoologia w edukacji przyrodniczej | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 3 | ||||
Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
Podstawy psychologii dla nauczycieli | 45 | 45 | 90 | E | 8 | |||||
Pozostałe zajęcia | ||||||||||
Szkolenie BHP | 4 | 4 | Z | 0 | ||||||
Szkolenie biblioteczne | 3 | 3 | Z | 0 | ||||||
Pierwsza pomoc przedmedyczna | 15 | 15 | Z | 0 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
Semestr II
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Kursy przedmiotowe | ||||||||||
Fizyka w środowisku przyrodniczym | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 3 | ||||
Chemia nieorganiczna | 15 | 10 | 40 | 5 | 70 | E | 4 | |||
Chemia organiczna cz. 1 | 5 | 20 | 5 | 30 | zo | 2 | ||||
Kursy inne | ||||||||||
Ochrona własności intelektualnej | 15 | 15 | z | 1 | ||||||
Technologia informacyjna | 15 | 5 | 20 | zo | 1 | |||||
Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
Podstawy pedagogiki dla nauczycieli | 35 | 35 | 5 | 75 | E | 4 | ||||
Kultura żywego słowa i emisja głosu | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Organizacja pracy szkoły z elementami prawa oświatowego | 15 | 15 | zo | 1 | ||||||
Kursy do wyboru | ||||||||||
Język obcy | 40 | 40 | z | 3 | ||||||
Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
Elementy anatomii i biologii człowieka w nauczaniu 'Przyrody’ w szkole podstawowej | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 5 | ||||
Elementy geografii dla nauczycieli 'Przyrody’ w szkole podstawowej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 4 | ||||
Edukacja pozaformalna w nauczaniu przyrody | 10 | 5 | 15 | zo | 1 | |||||
Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
Podstawy anatomii i biologii człowieka dla animatorów kultury przyrodniczej | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 5 | ||||
Podstawy geografii dla animatorów kultury przyrodniczej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 4 | ||||
Dydaktyka muzealna | 10 | 5 | 15 | zo | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
Semestr III
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Kursy przedmiotowe | ||||||||||
Chemia organiczna cz. 2 | 5 | 40 | 5 | 50 | E | 3 | ||||
Chemia związków koordynacyjnych | 10 | 20 | 5 | 35 | zo | 2 | ||||
Krystalografia i kryształy | 20 | 5 | 25 | zo | 2 | |||||
Kursy inne | ||||||||||
Podstawy przedsiębiorczości | 15 | 15 | z | 1 | ||||||
Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
Podstawy dydaktyki ogólnej | 15 | 15 | 30 | E | 3 | |||||
Kultura języka – poprawność, etyka, etykieta | 15 | 15 | z | 1 | ||||||
Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 15 | 15 | z | 1 | ||||||
Kursy z zakresu dydaktyki chemii | ||||||||||
Podstawy dydaktyki chemii (w tym 4*2h autorskie wykłady z zakresu dydaktyki chemii) |
10 | 30 | 5 | 45 | zo | 3 | ||||
Technologia informacyjno-komunikacyjna (TIK) i informatyka dla nauczycieli chemii (w tym 1*2h autorskie wykłady z zakresu dydaktyki chemii) |
5 | 30 | 5 | 40 | zo | 3 | ||||
Kursy do wyboru | ||||||||||
Język obcy | 40 | 40 | – | 3 | ||||||
Kultura fizyczna * | 30 | 30 | ||||||||
Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
Dydaktyka Przyrody cz. 1 (elementy fizyki w nauczaniu Przyrody) | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
Dydaktyka Przyrody cz .2 (elementy geografii w nauczaniu przyrody) | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 2 | ||||
Dydaktyka Przyrody cz. 3 (Elementy biologii w nauczaniu Przyrody) | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
Technologia informacyjna w nauczaniu Przyrody w szkole podstawowej | 30 | 5 | 35 | zo | 2 | |||||
Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
Klasyfikacja organizmów żywych w pracy animatora kultury przyrodniczej | 5 | 15 | 5 | 25 | zo | 2 | ||||
Bioróżnorodność środowisk przyrodniczych jako przestrzeń animacji kultury | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
Podstawy debaty naukowej | 5 | 15 | 5 | 25 | zo | 2 | ||||
Zastosowanie TI w animacji nauk przyrodniczych | 30 | 5 | 35 | zo | 2 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* wybór z oferty Centrum Sportu i Rekreacji
Semestr IV
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Kursy przedmiotowe | ||||||||||
Elektrochemia | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 2 | ||||
Radiochemia | 5 | 5 | 5 | 15 | zo | 1 | ||||
Podstawy chemii teoretycznej | 10 | 5 | 15 | zo | 1 | |||||
Biochemia w edukacji przyrodniczej | 15 | 45 | 60 | E | 4 | |||||
Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli | 15 | 15 | 30 | zo | 2 | |||||
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty | 15 | 15 | 30 | zo | 1 | |||||
Praktyka psychologiczno-pedagogiczna ze studium indywidualnego przypadku | 30* | 30 | zo | 1 | ||||||
Wystąpienia publiczne – komunikacja werbalna i pozawerbalna | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Wizyta studyjna | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Projekt rozwoju osobistego 1 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Kursy z zakresu dydaktyki chemii | ||||||||||
Metodyka nauczania chemii | 30* | 5 | 35 | zo | 3 | |||||
Kursy do wyboru | ||||||||||
Język obcy | 30 | 30 | E | 4 | ||||||
Kultura fizyczna** | 30 | 30 | z | |||||||
Wykład ogólnouczelniany w języku polskim 1 | 15 | 15 | z | 1*** | ||||||
Wykład ogólnouczelniany w języku polskim 2 | 15 | 15 | z | 1*** | ||||||
Wykład ogólnouczelniany w języku angielskim 1 | 15 | 15 | z | 2*** | ||||||
Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
Elementy biologii komórki dla nauczycieli 'Przyrody’ w SP | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 4 | ||||
Zajęcia outdorowe w nauczaniu przyrody | 10 | 5 | 15 | zo | 2 | |||||
Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
Podstawy biologia komórki dla animatorów kultury przyrodniczej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 4 | ||||
Metodyka obserwacji roślin i zwierząt – zajęcia terenowe | 10 | 5 | 15 | zo | 2 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* w tym 25 godzin zajęć praktycznych i 5 godzin zajęć teoretycznych
** wybór z oferty Centrum Sportu i Rekreacji
*** Student może wybrać wykłady w jęz. polskim (po 1p. ECTS) lub w jęz. ang. (2p. ECTS)
Semestr V
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Kursy przedmiotowe | ||||||||||
Chemia fizyczna | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 3 | ||||
Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne | 30 | 30 | zo | 1 | ||||||
Projekt rozwoju osobistego 2 | 10 | 10 | 1 | |||||||
Praktyka pedagogiczna z chemii w szkole podstawowej | 120 | 120 | zo | 9 | ||||||
Kursy z zakresu dydaktyki chemii | ||||||||||
Eksperymenty laboratoryjne w nauczaniu chemii | 5 | 20 | 5 | 30 | zo | 2 | ||||
Kursy do wyboru | ||||||||||
Wykład ogólnouczelniany w języku polskim 3 | 15 | 15 | z | 1* | ||||||
Wykład ogólnouczelniany w języku polskim 4 | 15 | 15 | z | 1* | ||||||
Wykład ogólnouczelniany w języku angielskim 2 | 15 | 15 | z | 2* | ||||||
Seminarium dyplomowe cz. 1 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
Pracownia dyplomowa cz. 1 | 20 | 20 | z | 1 | ||||||
Filozofia nauk przyrodniczych | 5 | 10 | 15 | 1 | ||||||
Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
Elementy fizjologii zwierząt w nauczaniu 'Przyrody’ w SP | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 3 | ||||
Elementy fizjologii roślin w nauczaniu 'Przyrody’ w SP | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 3 | ||||
Dydaktyka Przyrody cz. 4 (Elementy chemii w nauczaniu Przyrody) | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
Dydaktyka Przyrody cz. 5 (Zajęcia praktyczne z przyrody w szkole podstawowej) | 15 | 5 | 20 | zo | 2 | |||||
Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
Podstawy fizjologii zwierząt dla animatorów kultury przyrodniczej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 3 | ||||
Podstawy fizjologii roślin dla animatorów kultury przyrodniczej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 3 | ||||
Popularyzacja wiedzy przyrodniczej | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
Wizualizacja zjawisk i procesów przyrodniczych | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student może wybrać wykłady w jęz. polskim (po 1p. ECTS) lub w jęz. ang. (2p. ECTS)
Semestr VI
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Kursy przedmiotowe | ||||||||||
Analiza instrumentalna | 5 | 20 | 5 | 30 | 2 | |||||
Nanomateriały i nanotechnologia | 5 | 10 | 15 | 1 | ||||||
Historia rozwoju pojęć chemicznych | 5 | 10 | 15 | 1 | ||||||
Kursy inne | ||||||||||
Filozofia: człowiek, kultura, technika | 15 | 1 | ||||||||
Filozofia: człowiek, kultura, technika – warsztaty | 15 | |||||||||
Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
Indywidualny projekt edukacyjny | 5 | 5 | 1 | |||||||
Kursy z zakresu dydaktyki chemii | ||||||||||
Nowoczesne teorie i praktyki w nauczaniu chemii | 10 | 30 | 5 | 45 | E | 3 | ||||
Nowe media w nauce i edukacji (w tym 5*2h autorskie wykłady z zakresu dydaktyki chemii) |
15 | 15 | 30 | 1 | ||||||
Kursy do wyboru | ||||||||||
Seminarium dyplomowe cz. 2 | 15 | 15 | 1 | |||||||
Pracownia dyplomowa cz. 2 | 25 | 25 | 2 | |||||||
Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
Holistyczne ujęcie nauczania przyrody w szkole podstawowej | 10 | 20 | 5 | 35 | zo | 1 | ||||
Ujęcie treści przyrodniczych w literaturze i sztuce | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 1 | ||||
Dydaktyka przyrody cz. 6 | 5 | 5 | E | 2 | ||||||
Wpływ substancji chemicznych na organizmy żywe | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
Analiza chemicznych zagrożeń środowiska | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
Edukacja ekologiczna | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
Praktyka pedagogiczna z przyrody w szkole podstawowej | 60 | 60 | zo | 2 | ||||||
Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
Metodyka obserwacji roślin i zwierząt – zajęcia terenowe | 30 | 5 | 35 | zo | 1 | |||||
Sporządzanie zbiorów przyrodniczych | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 1 | ||||
Metodyka prowadzenia zajęć w edukacji pozaformalnej na różnych poziomach edukacyjnych | 60 | 5 | 65 | E | 4 | |||||
Interakcje i platformy komunikacyjne, nauka i społeczeństwo | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
ICT i nowe formy komunikacji społecznej w edukacji przyrodniczej | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
Komunikacja i mediacja w konfliktach przyrodniczych | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
Rok akademicki 2021/2022
Plan kierunkowy Chemia-Nauczyciel chemii 2021/2022
Plan specjalności – Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody 2021/2022
Plan specjalności – Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej 2021/2022
Rok akademicki 2020/2021
Plan kierunkowy Chemia-Nauczyciel chemii 2020/2021
Plan specjalności – Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody 2020/2021
Plan specjalności – Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej 2020/2021